تجمع چربی در کبد علت اصلی این بیماری است. پس افراد مبتلا به چاقی مستعدترین افراد برای ابتلا به کبد چرب هستند.

گرچه چاقی، افزایش تری گلسیرید، دیابت نوع دو و سندرم متابولیک از عوامل تاثیر گذار در بروز کبد چرب هستند، اما عواملی چون سوء تغذیه، بد غذایی، پرخوری، مصرف داروهای استروییدی و ترکیبات استروژن، هپاتیت C مزمن، استفاده بیش از حد از داروهای مسکن نیز در بروز کبد چرب غیر الکلی موثرند.
حفظ تناسب اندام و جلوگیری از افزایش وزن و چاقی می‏تواند از بروز و پیشرفت کبد چرب جلوگیری کنند
کبد چرب غیر الکلی در حال حاضر به عنوان یک عامل تهدید کننده سلامتی است؛ زیرا علائم اختصاص خاصی ندارد که منجر به تشخیص و درمان شود. این نوع کبد به صورت مزمن و خزنده در تعداد قابل توجهی از افراد جامعه به صورت خاموش رو به پیشرفت است. با این حال اگر دچار خستگی، بی حالی، افزایش خواب و ضعف شدید بهتر است با انجام آزمایش و سونوگرافی از سلامت کبدتان اطمینان حاصل کنید. کبد چرب غیر الکلی مراحل مختلف و مشکلات گوناگونی را به همراه دارد. اولین مرحله تجمع چربی است اما پیشرفت ان باعث التهاب کبد و صدمات غیر قابل جبران به سلول‏های کبد می شود.
کبد چرب را تا گرید سه می توان با رژیم های مناسب کاهش وزن برای افراد چاق و رژیم های حاوی فیبرهای محلول و نامحلول، رژیم های غذایی کاهنده تریگلیسرید به حالت اول بازگرداند.

توضیحات تکمیلی:
نوع رژیم: مخصوص بیماری كبد چرب
تعداد رژیم دریافتی: 4 تا 6 عدد
طول درمان: 3 تا 6 ماه
تعداد رژیم در هر ماه:یک تا دو عدد
فاصله دریافت هر رژیم: هر دو تا 4 هفته یکبار

برای مشاوره غیر حضوری ارسال کلیه آزمایشها، مدارک پزشکی مرتبط و داروهای مصرفی و تکمیل فرم شرح حال الزامی است.

nobat