خواص زغال اخته

همه چیز درباره خواص زغال اخته

از خواص زغال اخته می توان به وجود مواد مغذی، کربوهیدرات، فیبر، بنزوئیک اسید، ویتامین C و K اشاره کرد. این میوه حاوی فیبر و ویتامین C است، اما خواص اصلی آن ناشی از وجود مواد مغذی گیاهی است که به نظر می‌ آید به حفظ سلامت و مبارزه با بیماری‌ های مجاری ادراری کمک می‌ کنند.

فواید کلیدی زغال اخته:

• کمک به مبارزه با عفونت مجاری ادرار
  • خاصیت ضد باکتریایی طبیعی
  • مفید برای مبتلایان به سنگ‌ های ادراری
  • کمک مبتلایان به سنگ‌ های کلیوی

چه مقدار مصرف کنیم:

آب زغال اخته معمولا بیشتر از خود زغال اخته مصرف می‌ شود. به نظر می‌ آید که مصرف ۳۰۰ میلی لیتر آب زغال اخته به کاهش خطر عفونت ادراری کمک می‌ کند.

ویژگی های شفابخشی زغال اخته:

مصارف سنتی: سال ها قبل از کشف آنتی بیوتیک ها، بومیان آمریکایی از خواص زغال اخته برای درمان و پیشگیری از عفونت ادراری استفاده می‌ کردند. گفته می‌ شود بومیان آمریکایی زغال اخته را برای درمان اسکوروی به مهاجران اروپایی معرفی کردند. در سال ۱۹۲۳ برای اولین بار در کشورهای غربی از خواص زغال اخته برای درمان عفونت‌ های ادراری استفاده شده است. محققین تصور می‌ کردند که زغال اخته با افزایش اسیدیته ادرار مانع از تکثیر باکتری‌ ها می‌ شود. تئوری جدیدتر آن بود که بنزوئیک اسید موجود در آب زغال اخته به پیشگیری از عفونت‌ ها کمک می‌ کند. اما، امروزه تصور می‌ شود که توانایی پیشگیری از عفونت‌ های باکتریایی در مجاری ادراری ناشی از وجود فیتونوترینت ناشناخته‌ ای است.

درمان عفونت ادراری با تغذیه مناسب

موارد خاص استفاده:

خواص زغال اخته در التهاب حاد مثانه:

باکتری به نام اشرشیا کلی عامل ۸۵ درصد عفونت‌ های مجاری ادراری است. یکی از شایع‌ ترین این عفونت‌ ها، التهاب حاد مثانه است که در میان زنان شایع است. دانشمندان مصرف منظم آب زغال اخته را برای درمان چنین عفونت‌ هایی توصیه می‌ کنند. تصور می‌ شد که وجود بنزوئیک اسید در این خاصیت درمانی و حفاظتی موثر است. البته، تحقیقات اخیر نشان می‌ دهند که این اثر احتمالا ناشی از وجود‌ ترکیب پلی مریکی است که طبیعت آن هنوز شناخته نشده است. این‌ ترکیب ناشناخته با پیشگیری از اتصال اشرشیا کلی به دیواره مثانه و مجاری ادراری مانع از تکثیر و عفونت زایی آن می‌ گردد. مصرف منظم زغال اخته و آب زغال اخته به کاهش بروز عفونت‌ های ادراری و کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌ ها در درمان این عفونت‌ ها کمک می‌ کند.

خواص زغال اخته در عفونت‌ های باکتریایی:

زغال اخته باعث دفع بسیاری از باکتری‌ های موجود در ادرار و مدفوع می‌ شود. در یک مطالعه مشاهده شده است که مصرف توام آب پرتقال، ویتامین C و آب زغال اخته با افزایش اسیدیته ادرار، اثر قابل توجهی در پیشگیری و درمان عفونت‌ های طولانی مدت ادراری دارد. اگرچه زغال اخته نمی‌ تواند جایگزین کاملی برای آنتی‌ بیوتیک‌ها باشد؛ اما می‌ تواند اثر این داروها را در درمان چنین شرایطی افزایش دهد.

خواص زغال اخته در سنگ‌ های ادراری:

تصور می‌ شود که مصرف منظم آب زغال اخته با افزایش اسیدیته ادرار، می‌ تواند برای درمان بوی بد ادرار و سنگ‌ های ادراری مفید باشد.

توجه! مصرف بیش از یک لیتر آب زغال اخته در روز، می‌ تواند در بعضی از افراد باعث اسهال و در بعضی دیگر باعث تشکیل سنگ‌ های اسید اوریکی شود. بنابراین، بهتر است که مصرف آن به حداکثر ۲۵۰میلی لیتر دو بار در روز محدود شود.

انتخاب نوشیدنی سالم