چاقی در زوجین نابارور

چالش های تغذیه ای و درمان چاقی در زوجین نابارور و مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک

افزایش شیوع ناباروری در زنان و مردان همچون بسیاری از بیماری های مزمن ارتباط شناخته شده ای با افزایش شیوع چاقی از سنین بلوغ و حتی پیش از تولد دارد.
امروزه در مردان و زنان نابارور به ویژه مبتلایان به سندرم تخمدان پلی کیستیک چاقی به عنوان یک فاکتور مستقل در کاهش شانس موفقیت درمان ناباروری شناخته می شود.
رویکرد درمان چاقی و چالش های تغذیه ای این افراد نیازمند داشتن شناخت صحیح از عوامل متعدد مسبب چاقی در آن ها است. زیرا چانچه عوامل ایجاد کننده چاقی به درستی شناسایی نشوند تنظیم رژیم غذایی با محدودیت کالری صرف و یا تکیه به هر نوع رژیم کاهش وزنی با هدف گذاری ناصحیح انجام می شود که به توفیق قابل توجهی نه در درمان چاقی بلند مدت و نه در افزایش قدرت باروری در پی نخواهد داشت. چه بسا رژیم درمانی غلط در این افراد زمینه دار، باعث تشدید تله افسردگی و چاقی در آنان می گردد.
در این وبینار سعی می شود رویکرد جامع برای هدف گذاری درمان چاقی و چالش های تغذیه ای زوجین نابارور بر اساس تجربیات هفت ساله به دست آمده از مشاوره این زوجین و آخرین یافته های علمی دنیا ارائه گردد.

وبینار تغذیه و تغییرات رفتاری ساعت ۱۰ الی ۱۲، در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۹ در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه شهید بهشتی برگزار می گردد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 13 =

Call Now Buttonتماس با ما