بازه زمانی توقف وزن

بازه زمانی توقف وزن

در بازه زمانی توقف وزن چه کنیم؟

اکثر افرادی که شروع به کاهش وزن می کنند و یا تجربه کاهش وزن را داشته اند بین ۴ ماه تا ۷ ماه بعد از شروع کاهش وزن، یک بازه زمانی توقف وزن را تجربه می کنند. 

اگر بازه زمانی توقف وزن درست هدایت نشود، بازگشت مجدد وزن به علت احساس ناخوشایند عدم توانمندی و ترس از قضاوت شدن، بسیار بسیار محتمل است.

این اتفاق بر خلاف تصور بیشتر افراد کاملا طبیعی و اجتناب ناپذیر است و دلایل منطقی متابولیکی و رفتاری دارد.

مهم است بدانید: 

  • بهترین کاری که می توانیم در این بازه زمانی انجام دهیم چیست؟
  • چگونه می توانیم این بازه را به تاخیر بیندازیم؟
  • چگونه این بازه زمانی را کوتاه کنیم؟
  • و از همه مهم تر، چه طور می توانیم در این بازه دچار تله شکست و نا امیدی نشویم؟

 در واقع هر چه بدن شما توده چربی بیشتر و توده عضلانی کمتری داشته باشد، یا بدنتان غیر ورزیده تر باشد و هر چه انتخاب های غذایی و تنوع غذایی نامتعادل تری داشته باشید، ممکن است زود تر به بازه زمانی توقف وزن برسید. 

 اگر شروع رژیم غذایی کاهش وزن همراه با ورزش باشد و یا هر چقدر منظم تر فعالیت ورزشی داشته باشید دیرتر به بازه توقف وزن خواهید رسید. ضمن اینکه تداوم انجام ورزش به خروج از این بازه بسیار کمک می کند. 

در بازه زمانی توقف وزن واکنش هایی در شما اتفاق می افتد که منجر به افزایش اشتها می شود. بهتر است در این زمان بر تداوم رفتارهای صحیح ادامه دهید و به خودتان نخوردن تحمیل نکنید، بلکه زندگی را با حفظ نظم و پایداری در اجرای اصول صحیح غذایی ادامه دهید.

نکته

  • بدانید کمتر کردن کالری و یا کم تر خوردن باعث کاهش وزن بیشتر نمی شود بلکه خوردن ترکیب صحیح در زمان صحیح، کلید موفقیت شماست. همین طور باید بدانید که ورزش شدیدتر باعث خروج زودتر از این دوره نمی شود، بلکه تداوم منظم ورزش معمول مهم است.
  • ناامید شدن در این بازه و تقلا برای یافتن راه حل های معجزه آسا هم مشکلی را حل نمی کند، بلکه مهارت های ذهن آگاهی هستند که در این زمان شما را در مسیر درست جفظ می کنند. مهارت هایی که آموختنی و تمرین کردنی هستند.

راه حل عملیاتی چیست؟

 در بازه زمانی توقف وزن به انجام همان کارهایی ادامه دهید که اگر در وزن ایده آل و مورد نظر خود باشید انجام می دهید. مثلا اگر در وزن ایده آل خود باشید چه ساعتی از خواب بیدار می شود؟ صبحانه چه طور می خورید؟ در یک مهمانی و مواجهه با چندین نوع غذا چه رفتاری را انجام می دهید؟ با انجام آن رفتار احساس خوشایند در شما شکل می گیرد و از تله شکست و نا امیدی فاصله می گیرید.

دستاورد مهم  جلسات مشاوره تغذیه هدایت شما با نیروها و توانمدی های واقعی خودتان برای خروج از بازه زمانی توقف وزن است. این فرایند نیاز به اراده و تمرین و پیگیری دارد.


رژیم غذایی با کالری منفی چگونه امکان پذیر است؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

Call Now Buttonتماس با ما